Stage I exam hadde jeg for ca 3 uker siden. Da er det bare manøvre, landinger og litt singel-engine (altså vi simulerer at vi mister en motor). Denne gikk helt ok, men landingene var ikke helt 100%, men godkjent.
Stage II exam er bare instrument approaches. Vi gjor 4 approaches, der 2 av dem er med singel-engine. Denne hadde jeg sist mandag, og gikk også veldig bra.
Og i dag hadde jeg End of Course exam. Dette er da en kombinasjon av Stage I og II. Vi gjor alle manøvre, et par landingen, en med singel-engine, og etter det gjor vi en instrument approach. Alt dette gikk veldig bra faktisk. Startet litt dårlig med at jeg fikk fly veldig sent, og i tillegg fikk jeg et av de gamle uten glasskjerm (se bilde under), men det viste seg å ikke være noe problem, selv om jeg aldri hadde gjort instrument apporaches uten glasskjermen, GPS osv.
Så nå sitter jeg her og venter på å starte på Commercial. Skal fly to-motorsflyet da også. Blir en del lange turer (XC), og kravene på manøvrene blir en del strengere, men ser frem til å starte med dette.
Mormor: Ja, far va litt redde, spesiellt når eg gjor stalls og sånn at han blei vektlause. Det va løye, hehe. Hels moffen.
Diverse bilder (bildene er trykkbare):
(Akkuart dette flyet er faktisk krasjet, men hadde er akkuart likt på End of Course)
(727PE som er krasjet. Fronthjulet kollapset under landingen. Legg merke til propellen)
(Seneca PA-34-200 med glass-skjermen)
(Thunder-storm)
(Mr. Turtle)
2 kommentarer:
Gratla så møje så langt,va jeg redd...hm,hm..husker ikke he,he Stå på videre
Sommerhelsing fra Far/Billy
Hei. Lenge siden nå, har du fått deg kjeledyr? Me er på farmen å steller med dyra våres. Nå har me 62 villsauer totalt, dei nye lamma er galfine. Fine bilder du sender over. Lykke til vidare Bjarte, du er flink :-) hilsen mormor
Legg inn en kommentar